Igunia wielki mały człowiek 660 gram

Igunia wielki mały człowiek 660 gram
ŻYJ Z CAŁYCH SIŁ...

poniedziałek, 25 maja 2015

Wizyta u neurologa...

Kolejna wizyta kontrolna za nami tym razem u neurologa... Wyszliśmy z dobrymi wiadomościami... Pani neurolog to kolejna osoba z otoczenia Igi, która wyklucza u niej autyzm. Po wywiadzie ze mną wybiła mi z głowy zasłyszane podejrzenia o autyzmie mojej córki. Powiedziała, że nigdy się pod tym nie podpisze. Podobnie jak panie z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, które pracują już z Igunią 2,5 roku. Wytłumaczyła mi, że  Iga jest skrajnym wcześniakiem urodzona w zamartwicy i z niedotleniem, co skutkuje pewnymi nieprawidłowościami w rozwoju. Jest słabowidząca, ma zaburzenia integracji sensorycznej. Motoryka mała jest słabo rozwinięta, a jeśli chodzi o dużą Iga zrobiła postępy od ostatniej wizyty. Ma wrodzone wady spoidła wielkiego ( Q 04.0), zaburzenia układu nerwowego ( G 98), inne zaburzenia mózgu ( G 93.1)
"Niech nikt na siłę nie wymyśla jej chorób, bo to dziecko ma już dosyć schorzeń...", takie słowa usłyszałam...
Iga wymaga ogrom pracy zwłaszcza nad sferami, które sprawiają Jej problem, wymaga pomocy osoby dorosłej nad wieloma czynnościami zwłaszcza manualnymi. Ma problem z zabawą z rówieśnikami i tak naprawdę tylko panie w przedszkolu mogą  i mają warunki, aby Jej w tym pomóc. Ja nie mam takiej możliwości w domu.

Następna kwestia do przedyskutowania, to orzeczenie Igi o kształceniu specjalnym wydane przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną. Takowe orzeczenie Iga dostała jeszcze za nim zaczęła  uczęszczać do przedszkola. Nie miałam wtedy takiej wiedzy na ten temat jaką posiadam teraz i nie miałam pojęcia z czym ona się wiąże. Iga dostała decyzję ze względu na dziecko słabowidzące. Według pani neurolog powinna mieć wpisaną niepełnosprawność sprzężoną, ponieważ oprócz słabego wzroku cierpi również na mózgowe porażenie związane z niepełnosprawnością ruchową ( wiotkość, obniżone napięcie mięśniowe, słaba lewa strona ciała). Wystawiła mi odpowiedni dokument na ten temat, który zawiera między innymi wskazówki:  
"Niepełnosprawność sprzężona." "Wymaga kompleksowej terapii, konieczna interwencja z grupą rówieśników! "

 A po wizycie taka mała przyjemność w Kinder planecie :-)





Brak komentarzy: